Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ (βλ. ΟΟΣΑ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ ΒΙΒΛΙΟΥ-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΖΗΤΑΕΝΕ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ



Στην σελίδα 119 της έκθεσης του ΟΟΣΑ διαβάζουμε την ανάλυση για την ενιαία τιμή του βιβλίου και την πρόταση του ΟΟΣΑ να καταργηθεί.

Στην σελίδα 124 (box 2.8) διαβάζουμε το παράδειγμα της Αγγλίας και διαπιστώνουμε ότι αφού σταμάτησε να ισχύει η ενιαία τιμή στο βιβλίο οι τιμές στα best sellers μειώθηκαν ενώ οι τιμές στα βιβλία που δεν είναι best sellers αυξήθηκαν. ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟ 99% ΤΩΝ ΤΊΤΛΩΝ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ!!!
Παραγνωρίζει επίσης την λεπτομέρεια ότι η έρευνα αυτή για τις επιπτώσεις της αλλαγής του νόμου έγινε περίπου 4-5 χρόνια μετά την διακοπή της ενιαίας τιμής του βιβλίου οπότε και η τεχνολογία προσέφερε χαμηλότερο κόστος παραγωγής των βιβλίων δικαιολογώντας την μείωση τιμών στα best sellers (άρα δεν προήλθε από την διακοπή της ενιαίας τιμής του βιβλίου).
Φυσικά παρατηρεί στο ίδιο σημείο ότι τα σούπερ μαρκετ και το Αμαζον πήραν μεγάλο μερίδιο από τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία

Fishwick (2008) discusses and evaluates the UK book retail market since the abandonment of fixed prices. His evidence suggests that the dominant internet bookseller (Amazon) and the supermarkets gain significant retail market share against traditional booksellers and specialist bookshops. On the publishing side of the market, he documents that UK publishers gained from the expansion of the total market, but some of those focusing on minority-interest titles have lost. After deregulation, all publishers faced a concentrated retail market with much greater buying power and, at least for some, this resulted in lower profits. With respect to consumer welfare, Fishwick argues that consumers who read bestselling titles are probably paying less after deregulation but readers of other minority-interest titles are almost certainly paying more.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου